Budowa i zastosowanie |
PODWOZIE |
Wozy te wykonane są jako samonośne zbiorniki zamontowane na jednoosiowym, dwuosiowym resorowanym zestawie kołowym, zestawie TANDEM lub TRIDEM. |
|
ZBIORNIK |
Zbiornik stalowy, cynkowany ogniowo posiada wewnętrzne pierścienie wzmacniające. Tylna dennica otwierana. Na przedniej dennicy znajdują się wzierniki szklane 3", a na bokach króćce do zasuw. Zbiornik na górze posiada właz Ø 200 mm i króciec przelewowy. |
KOMPRESOR |
Na dyszlu wozu zamontowana jest samozasysająca pompa JUROP VL-20. |
ZASUWY
SPUSTOWE |
Z boku korpusu pompy znajduje się ręczny zawór trójdrogowy ssący. Zawór trójdrogowy tłoczny z łyżką rozlewową sterowany hydraulicznie umieszczony jest z tyłu pod zbiornikiem. Zawory kulowe służą do spuszczania resztek cieczy. |
DZIAŁANIE |
Pompa VL poprzez wąż ssawny i zawór trójdrogowy ręczny tłoczy ciecz do zbiornika wozu. Nadmiar może wypłynąć poprzez wąż przelewowy. Opróżnianie może odbywać się tylko po uruchomieniu pompy i odpowiednim przesterowaniu zaworów trójdrogowych. W przypadku zapchania się spustu otworzy się zamontowany na linii tłocznej zawór bezpieczeństwa wyregulowany na ciśnienie 2 bary. |
SYSTEM ROZLEWAJĄCY |
Deszczowanie odbywa się przy pomocy łyżki rozlewowej, która jest standardowym wyposażeniem wozu. Na życzenie mogą być stosowane inne urządzenia do rozlewania. |
TRANSPORT
DROGOWY |
Wóz posiada deklarację zgodności WE. Świadectwo homologacji umożliwia zarejestrowanie wozu oraz dopuszcza do poruszania się po drogach publicznych. |
ZASTOSOWANIE |
• wypompowanie nieczystości płynnych, gnojowicy, ścieków komunalnych
• transport i rozlewanie na pola i użytki zielone
• podlewanie, zraszanie i nawożenie upraw
• dogaszanie pożarów w lasach i na polach
• transport wody na budowy i drogi |
WYPOSAŻENIE
STANDARDOWE |
Wóz asenizacyjny w wyposażeniu standardowym posiada:
• wąż ssący 5" o długości 6 m z koszem - przy wozach do 10 000 l
• wąż ssący 6" o długości 3 m - łącznik - przy wozach od 12 000 l
• wąż ssący 6" o długości 3 m z koszem - przy wozach od 12 000 l
• łyżkę rozlewową
• błotniki
• wzierniki szklane na przednim dnie
• regulowaną stopę podporową
• wymienny zaczep
• instalację hamulcową jednoprzewodową
• instalację elektryczną 12V
• układ hydrauliczny otwierania spustu
|
BUDOWA
I WYPOSAŻENIE
SPECJALNE |
Wóz oprócz wersji standardowej może być wykonany w wersji specjalnej oraz posiadać wyposażenie dodatkowe rozszerzające jego funkcjonalność:
• dno tylne zamknięte z włazem Ø 600 mm
• zbiornik malowany specjalnymi farbami
• zasuwy mosiężne boków zbiornika
• właz górny Ø 420 mm ręczny lub hydrauliczny
• drabinka
• mieszadło hydrauliczne ślimakowe
• wałek przekaźnika mocy
• rozdzielacze deszczujące do tyłu lub na boki
• układ hamulcowy dwuprzewodowy
• zaczep obrotowy lub inny
• przy zestawach kołowych dwuosiowych tylna oś skrętna
• przy zestawach kołowych TANDEM tylne koła skrętne |