Budowa i zastosowanie |
PODWOZIE |
Wóz asenizacyjny PN-1/14A wykonany jest, jako samonośny zbiornik zamontowany na dwuosiowym resorowanym zestawie kołowym. |
|
ZBIORNIK |
Zbiornik stalowy, cynkowany ogniowo posiada wewnętrzne pierścienie wzmacniające i falochrony. Tylna dennica otwierana z dwoma króćcami. Na przedniej dennicy wzierniki szklane 3", a na bokach króćce do zasuw. Zbiornik na górze posiada właz Ø 200 mm i bezpiecznik nadmiarowy. |
KOMPRESOR |
Standardowo na dyszlu wozu zamontowany jest kompresor JUROP PN - 84M lub na specjalne zamówienie JUROP PN - 106M. |
ZASUWY
SPUSTOWE |
Na tylnym włazie zamontowana jest hydraulicznie sterowana zasuwa z łyżką rozlewową i zasuwa ręczna 5". Na dnie zbiornika znajduje się króciec 2'' umożliwiający podłączenie dodatkowego węża spustowego np. do podlewania. |
MIESZADŁO |
Wóz na specjalne zamówienie może być wyposażony w napędzane hydraulicznie mieszadło ślimakowe, które może miksować zawartość zbiornika w sposób ciągły. |
DZIAŁANIE |
Napełnienie wozu umożliwia podciśnienie wytworzone w zbiorniku przez kompresor napędzany wałkiem przekaźnika mocy z ciągnika. Opróżnianie odbywa się za pomocą nadciśnienia lub grawitacyjnie. |
SYSTEMY
ROZLEWAJĄCE |
Deszczowanie odbywa się przy pomocy łyżki rozlewowej, która jest standardowym wyposażeniem wozu. Na życzenie mogą być stosowane inne urządzenia do rozlewania. |
TRANSPORT
DROGOWY |
Wóz posiada deklarację zgodności WE. Świadectwo homologacji umożliwia zarejestrowanie wozu oraz dopuszcza do poruszania się po drogach publicznych. |
ZASTOSOWANIE |
• wypompowanie nieczystości płynnych, gnojowicy, ścieków komunalnych
• transport i rozlewanie na pola i użytki zielone
• podlewanie, zraszanie i nawożenie upraw
• dogaszanie pożarów w lasach i na polach
• transport wody na budowy i drogi |
WYPOSAŻENIE
STANDARDOWE |
Wóz asenizacyjny w wyposażeniu standardowym posiada:
• wąż ssący 5" o długości 3 m - łącznik
• wąż ssący 5" o długości 3 m z koszem
• kompresor z zaworem bezpieczeństwa
• łyżkę rozlewową
• tłumik - odzyskiwacz oleju
• błotniki
• zawór pływakowy na górze zbiornika
• zbiornik przelewowy
• wzierniki szklane na przednim dnie
• manowakuometr
• regulowaną stopę podporową
• wymienny zaczep
• instalację hamulcową jednoprzewodową
• instalację elektryczną 12V
• układ hydrauliczny otwierania spustu
|
BUDOWA
I WYPOSAŻENIE
SPECJALNE |
Wóz oprócz wersji standardowej może być wykonany w wersji specjalnej oraz posiadać wyposażenie dodatkowe rozszerzające jego funkcjonalność:
• dno tylne zamknięte z włazem Ø 600 mm
• zbiornik malowany specjalnymi farbami
• zasuwy mosiężne z boku zbiornika
• właz górny Ø 420 mm ręczny lub hydrauliczny
• drabinka
• rurowy wskaźnik poziomu
• kompresor JUROP PN - 108M lub inny
• rura spustowa z zaworem 2"
• wałek przekaźnika mocy
• rozdzielacze deszczujące do tyłu lub na boki
• układ hamulcowy dwuprzewodowy
• zaczep obrotowy lub inny
• tylna oś skrętna |