Budowa i zastosowanie |
PODWOZIE |
Wozy te wykonane są jako samonośne zbiorniki zamontowane na jednoosiowym, dwuosiowym resorowanym zestawie kołowym lub zestawie TANDEM. |
|
ZBIORNIK |
Zbiornik stalowy, cynkowany ogniowo posiada wewnętrzne pierścienie wzmacniające. Tylna dennica otwierana z dwoma króćcami. Na przedniej dennicy wzierniki szklane 3", a na bokach króćce do zasuw. Zbiornik na górze posiada właz Ø 200 mm i bezpiecznik nadmiarowy. |
KOMPRESOR |
Na dyszlu wozu zamontowany jest agregat pompowy JULIA (kompresor sprzężony z pompą wirnikową). |
ZASUWY
SPUSTOWE |
Na tylnym włazie zamontowana jest hydraulicznie sterowana zasuwa z łyżką rozlewową i zasuwa ręczna 5". Na dnie zbiornika znajduje się króciec 2" umożliwiający podłączenie dodatkowego węża spustowego np. do podlewania. Zawór trójdrogowy na przednim dnie pozwala na kierowanie strumienia cieczy z pompy na ramie lub na zawór kulowy z przyłączem węża strażackiego 2" oraz mieszanie zawartości zbiornika. |
DZIAŁANIE |
Napełnienie wozu umożliwia podciśnienie wytworzone w zbiorniku przez kompresor napędzany wałkiem przekaźnika mocy z ciągnika. Opróżnianie odbywa się za pomocą nadciśnienia lub po przełączeniu dźwigni przekładni, pompą wirnikową. |
SYSTEMY
ROZLEWAJĄCE |
Deszczowanie odbywa się na dwa sposoby:
a) kompresorem - przez dolną łyżką rozlewową
b) pompą wirnikową - przez ramie zraszające lub wężem strażackim z bocznego zaworu kulowego |
TRANSPORT
DROGOWY |
Wóz posiada deklarację zgodności WE. Świadectwo homologacji umożliwia zarejestrowanie wozu oraz dopuszcza do poruszania się po drogach publicznych. |
ZASTOSOWANIE |
• transport i rozlewanie na pola i użytki rolne
• podlewanie, zraszanie i nawożenie upraw
• jako źródło wody pod ciśnieniem max 4 bary
|
WYPOSAŻENIE
STANDARDOWE |
Wóz asenizacyjny w wyposażeniu standardowym posiada:
• wąż ssący 5" o długości 6 m z koszem
• ramie zraszające
• łyżkę rozlewową
• tłumik - odzyskiwacz oleju
• błotniki
• zawór pływakowy na górze zbiornika
• zbiornik przelewowy
• wzierniki szklane na przednim dnie
• manowakuometr
• regulowaną stopę podporową
• wymienny zaczep
• instalację hamulcową jednoprzewodową
• instalację elektryczną 12V
• układ hydrauliczny otwierania spustu
|
BUDOWA
I WYPOSAŻENIE
SPECJALNE |
Wóz oprócz wersji standardowej może być wykonany w wersji specjalnej oraz posiadać wyposażenie dodatkowe rozszerzające jego funkcjonalność:
• dno tylne zamknięte z włazem Ø 600 mm • zbiornik malowany specjalnymi farbami
• zasuwy mosiężne hydrauliczne i ręczne z tyłu lub z boku zbiornika
• właz górny Ø 420 mm ręczny lub hydrauliczny
• drabinka
• rura spustowa z zaworem 2"
• wałek przekaźnika mocy
• rozdzielacze deszczujące do tyłu lub na boki
• układ hamulcowy dwuprzewodowy
• zaczep obrotowy lub inny
|